05/2020

Jak restartovat váš byznys díky inovacím

Připravili jsme přehled praktických a právem nabízených nástrojů pro úspěšný restart podnikání, využitelných nejen v době koronavirové.

Bojujete s ochromením Vašeho byznysu v důsledku pandemie koronaviru a chcete se z aktuální situace poučit do budoucna? Vnímáte náhlé utlumení podnikatelských aktivit jako ideální příležitost pro změnu?

Připravili jsme pro Vás přehled praktických a právem nabízených nástrojů pro úspěšný restart podnikání, využitelných nejen v době mimořádných opatření.

Buďte on-line

Jak nám ukázala pandemie, na prodej v kamenné provozovně jako jediný zdroj odbytu zboží nelze spoléhat. Nečekejte proto na další nucené utlumení Vašich podnikatelských aktivit a zkuste to na e-shopu. Na co si přitom dát pozor se dozvíte v našem článku

Rozhodujte na dálku

Využívejte možnosti přijímat rozhodnutí orgánů ve Vaší společnosti, aniž by se jejich členové či společníci museli osobně scházet. Zákon o obchodních korporacích v této souvislosti umožňuje rozhodovat jak formou tzv. per rollam, tak s využitím technických prostředků. Vaše společnost tím ušetří nejen čas, ale i náklady spojené s jednáním příslušného orgánu. Zásadní je však ověřit, jaké podmínky pro to stanoví zákon či zakladatelská listina Vaší společnosti. Více o možnostech rozhodování korporací ve 21. století naleznete v našem článku

Komunikujte e-mailem a uzavírejte smlouvy on-line

Obecně platí, že každý má právo zvolit si pro právní jednání libovolnou formu. Pochopitelně je tomu tak jen v těch případech, kdy ji nestanoví dohoda stran či zákon. Pro případnou důkazní potřebu však rozhodně doporučujeme vyhnout se formě ústní. Pokud se přece jen rozhodnete spoléhat na podání ruky a dobré slovo Vašeho obchodního partnera, nechte si znění takové dohody potvrdit alespoň do e-mailu či zprávy SMS. Trváte-li ale na zachycení obsahu ujednání ve smlouvě či jiném dokumentu, nevidíme důvod, proč se zdržovat s jejich fyzickým doručováním. Chcete-li komunikaci se smluvními partnery zjednodušit a ušetřit na poštovních službách, nic Vám nebrání dohodnout si s nimi ve smlouvě, že doručování formou e-mailu nebo prostřednictvím poštovních datových zprávy je pro obě strany dostačující.

Jako argument pro listinnou podobu slouží i skutečnost, že řada právních jednání vyžaduje vlastnoruční podpis jednající osoby. Ačkoli současné technologie i zákony dovolují za určitých podmínek nahradit klasický podpis jeho elektronickou verzí, těší se u nás spolu se zasíláním doporučených psaní stále velké oblibě. Jak je to vlastně s elektronickými podpisy a platností jimi opatřeného právního jednání zjistíte v našem článku

Tento článek patří do sekce

Můžete jí napsat na

Chcete poradit? Domluvte si on-line schůzku.

vyberte si termín

Kam dál

všechny články
Zásady ochrany osobních údajů

© 2020 Kruták & Partners, advokátní kancelář s.r.o. Všechna práva vyhrazena.